duminică, 20 octombrie 2013

Have A Cigar


Obișnuiam să trec pe strada Vasile Conta destul de des, însă aproape întotdeauna era pe timp de noapte și scopul era intrarea la Molotov. Cu toate acestea, am observat o reclamă luminoasă destul de interesantă, fără îndoială un eye-catcher, pe care scria Have a cigar. Imediat m-am gândit la minunatele țigări de foi și imaginea care s-a format în mintea mea a fost aceea a unui loc în care se fumează mult și, în general, exista o clientela de o anumita vârstă. Bineînțeles că m-am înșelat; norocul meu că sunt o fire curioasă, lucru știut deja și deci nu m-am oprit la a judeca un loc după nume. Unde mai pui că eu sunt înnebunită după mirosul țigărilor de foi, așa că trebuia neapărat să văd despre ce e vorba acolo.

Ce am descoperit?
Have a cigar nu este un club pentru fumătorii de țigări de foi (deși aceștia sunt bine veniți), ci este un pub sau, mai bine spus, mai mult decât un pub. Este un loc perfect pentru oricine are chef să bea o băutură deosebită, să savureze un meniu delicios și să se și distreze în timp ce face toate astea! 

A apărut datorită a doi oameni creativi, sociabili și cu mult chef de viață care au vrut să împărtășească toate astea cu cei care "sunt din acelasi film" (că tot e la modă expresia asta :)): Robert Fleșcan și Sebastian Bîrsan. Deși există o diferență de vârstă între cei doi, aș spune că sunt partenerii perfecți, au aceeași viziune și aceeași poftă de a crea ceva nou, deosebit și, așa cum au spus chiar ei, în zilele proaste "noi avem câte un rol, rolurile de good cop & bad cop sunt interschimbabile în funcție de context" și uite așa se transformă din zile rele în zile bune.

Pub-ul și-a primit numele de "Have a cigar" după melodia de la Pink Floyd, fără nici o legătura cu țigările în sine - ea reprezentând un fel de ironie la adresa societății din acele vremuri, în care superficialitatea era la conducere, iar Waters părea ca nu mai ajunge la public, ceea ce, bineînțeles a condus la un întreg conflict interior și deci la apariția personajului Pink. Vă puteți da seama că Have a cigar este constituit în jurul acestei teme, cu influențe psihedelice marca Pink Floyd și pop-art inspired by Andy Warhol, cu scopul de a fi un loc cald, nepretențios, punându-se accent pe calitate și pe inedit. 

Atmosfera relaxata și design-ul lejer te fac să vrei să petreci acolo ore în șir. Mie chiar asta mi s-a întâmplat. Îmi amintește de locul meu de acasă (știți deja despre ce vorbesc - New Look) unde în orice moment al zilei, bun sau rău, găsesc o cafea bună, ceva delicios de mâncare și, pe deasupra, niște oameni simpatici care să îmi facă ziua mai bună prin simpla lor prezență acolo. Exact asta găsești și la Have a cigar


Design-ul a fost gândit în așa fel încât să se păstreze farmecul casei ce îi găzduiește, deci vei găsi culori pământii, pastelate pe pereți și parchet animate de mobilierul vesel, o combinație de materiale (lemn, plastic, tapițerii) și culori pentru a da senzația de mișcare, agitație și bună dispoziție. Camerele casei au primit nume, așa că poți alege dacă vei sta în camera Pink, Gilmour sau Waters, toate la fel de confortabile și primitoare.



Cu ce se laudă Have a cigar? 
Găsești acolo o serie de cocktail-uri de-a dreptul delicioase (este posibil să trăiești aceeași senzație pe care am trăit-o eu: "Wow, nu am băut niciodată ceva mai bun!" :)) făcute ca la carte, cu băuturi de calitate și fructe proaspete, printre care Henry & June (inspirat din povestea lui Henry & June Miller și triunghiul amoros format cu Anais Nin), Sweet Velvet - un cocktail cu cafea (!!!), Death in the Afternoon - invenția lui Hemingway s.a.m.d., sandwich-uri cu carne la grătar, paste delicioase, cheescake făcut chiar cum se făcea la începuturi și, partea mea preferată, de câte ori mergi acolo vei găsi câte ceva nou, care probabil nu e în meniu! În plus, dacă nimic din meniu nu ți se pare atractiv, nu te oprește nimeni să ceri ceva făcut chiar pentru tine: "Ești trist? Ai nevoie de ceva să te simți mai bine? Nici o problemă, imediat îți fac un cocktail care o să te înveselească." 


 


Dacă nu te-ai prins încă, acesta e spiritul Have a cigar și e dat de o echipă de oameni tineri, creativi și pasionați cărora pur și simplu le place sa facă asta! Sunt constant pe jar, nu știu ce să mai aducă nou și cum să își mai mulțumească clienții. By the way, dacă ai chef să ieși în oraș vineri/sâmbătă seara, dar nu vrei să stai foarte târziu și nici să dansezi, nu rata petrecerile de aici: se ascultă muzică de calitate (au un playlist variat făcut chiar de Robert), poți bea un cocktail minunat despre care îți povesteam sau chiar un vin bun și să socializezi în voie. Have a cigar e locul în care și dacă mergi singur nu ai cum să nu te distrezi.


Un lucru care m-a impresionat și care mie mi se pare întotdeauna de admirat este faptul că ei susțin orice fel de artiști, deci dacă ai ceva de expus acolo, vrei să faci un shooting sau orice altă activitate creativă, găsești sprijin la Have a cigar. Tot ceea ce trebuie să faci este să "drop by and say hi" și să îți prezinți munca. Au tot avut astfel de manifestări artistice, iar când am fost acolo am văzut expoziția fotografului Petre Mărgineanu, intitulată "Misterele Orașului"; de mâine veți găsi expuse fotografiile lui Mădălin Marienuț - "Indigenous".


Have a cigar are și o terasă minunată, colorată :)

care funcționează pe timp de vară, unde au avut și câteva concerte. Toamna, în schimb, e mai confortabil să stai în interior, să îți strângi prietenii și să alegeți unul dintre board-games-urile puse la dispoziție sau dacă ai chef de ceva acțiune, nu te oprește nimeni să pui mana pe X-box.






 

Dacă îi urmărești pe Facebook o să găsești acolo update-urile și planurile de viitor. À propos, mi-a șoptit cineva că Halloween-ul va fi foarte interesant la Have a cigar *wink*, așa că stay tuned!


Au multe planuri de viitor, cel principal este acela de a se dezvolta, de a deveni din ce în ce mai buni în ceea ce fac, pentru că au un concept promițător și marele avantaj al accentului pus pe calitate. Eu de abia aștept să văd ce idei ingenioase mai pun în practică așa că recomand Have a cigar cu toată căldura tuturor celor cărora le place să încerce lucruri noi și care apreciază ineditul, unicitatea - pentru că, după cum am mai spus, în meniul lor sunt puține lucruri pe care le poți găsi și în alte locuri din București. Plus, oamenii locului sunt adevărați entertaineri și nu pot să mă abțin să nu îi laud: deși fiecare are un rol, nu rămân "blocați" acolo, ci se ajută unii pe ceilalți și apreciez foarte mult implicarea și devotamentul de care dau dovadă.



Mulțumesc mult Robert Flescan și Sebastian Birsan pentru timpul acordat, pentru delicioasele cocktail-uri și vă doresc mult succes în tot ceea ce vă propuneți cu Have a cigar!


P.S. Dragi cititori, aștept opiniile voastre după vizita la "Have a cigar"! 


 

Mai multe fotografii aici:

https://plus.google.com/photos/109163989488368490882/albums/5936100746207191297

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu